Affiliate marketingaanbieder Daisycon liet gisteren in een persbericht weten een omzetgroei te realiseren van 39,6 procent in het eerste halfjaar van 2009. Daisycon spreekt van ‘goede resultaten’, hoewel die omzet in voorgaande jaren ‘vaak’ met meer dan 100 procent groeide. Voor het komende halfjaar verwacht Daisycon een versnelde groei in affiliate marketing.

“Ondanks de kredietcrisis hebben we goed halfjaar gedraaid, we boeken nog steeds elke maand nieuwe omzet records,” zegt managing director Marko Dobroschelski in het persbericht. Geen kredietcrisis dus bij Daisycon? Nou ja, 60 procent minder groei… En: de omzetten in andere performance based producten waarin Daisycon actief is bleef vrijwel gelijk en de inzet van Cost-per-Click campagnes die vooral gericht zijn op het creëren van bereik stond onder druk en daalde. Adverteerders kiezen er vaker voor, zo meldt Daisycon, om hun marketinggelden in te zetten in direct resultaat en kiezen dan voor een affiliatecampagne of een leadcampagne.

Gerelaterde berichten


Comments are closed.