Via Spread the Brand kun je geld verdienen door een reclame boodschap naar je followers te tweeten.  Of je nou invloedrijk bent op Twitter of niet en of je nou veel of weinig volgers hebt: iedereen kan meedoen volgens de Spread the Brand-oprichters Dirk Zeelenberg en Ton van ’t Noordende. Je kan aangeven wat je interesses zijn en voor wat voor campagnes je eventueel benaderd wil worden: lifestyle, sport, eten en drinken, uitgaan. Er zijn ongeveer 40 categorieën. Vervolgens wordt er, gratis, een profiel van je aangemaakt. En als er dan een campagne binnenkomt die matcht, krijg je op je mobiel een sms, direct message of een mailtje met de vraag of je de betreffende boodschap wilt twitteren.  Waarbij gelijk wordt aangegeven wat de vergoeding is.

Het doel van Spread the Brand is een boost creëren, een buzz. “Een leuke campagne kan zijn: stel, je hebt 100 duizend volgers. Je krijgt van de KLM de mogelijkheid een vliegtuig te vullen naar Ibiza en je mag 10 tickets weggeven. Iedereen kan je laten weten dat ze met jou naar Ibiza willen met daarbij #KLM #mijnvliegtuignaarIbiza. Zo creeër je een buzz. Het is voor iedereen duidelijk dat je dat aan het doen bent, maar dat is helemaal niet erg. Het is gewoon ‘spread the brand’.”

Gerelaterde berichten

Tags:


Comments are closed.